lördag 19 februari 2011

Fick en kommentar

som löd: Förstod du att genom att rösta på SD så skulle Sverige få en sämre/svagare regering?

Jag håller inte med. Jag vill inte ha en sosseregering som tvingar mig att betala för människor jag inte bryr mig om. Jag är less på att vi ska ta hand om folk som sedan inte ger något tillbaks.

Papperslösa och ensamkommande "flyktingbarn"
Debatten om att "papperslösa flyktingar ska få vård i Sverige" är helt befängd. Vad har de bidragit med som gör att de ska få vård? Inte en spänn. Får man igenom det förslaget kan ju vem som helst komma hit och leka apatisk och få gratis vård. Vi arbetande svenskar betalar enorma summor skatt till staten för att vi ska få gratis vård men ändå kostar vården för oss. Varför ska det då vara gratis för de? Varför får ens papperslösa vara här? Kan man inte bevisa sin identitet ska man uppenbarligen inte vara här.
Och så dessa ensamkommande flyktingbarn. På dessa förvar de här ensamkommande unga männen som det allt som oftast handlar om beter man sig som fan själva. Man kräver mobiltelefoner och internet, man kräver att man ska slippa bo tillsammans med nån för att deras hemländer ligger i konflikt och hit och dit. Ta förfan inte hit er jävla skit säger jag.

Och så det här med skolan och muslimer.
Att en hel del skolor delar upp barngrupperna i pojkar/flickor trodde jag var något som hörde till det förflutna men icke. I Sverige är det nämligen så att om man är muslim så kan man kräva att ens dotter inte behöver exempelvis bada med pojkar vilket då går ut över hela klassen som blir uppdelad så att den muslimska flickan ska kunna vara med "på samma villkor som alla andra". Helt sjukt. I Sverige är vi så vitt jag vet kristna och inte muslimer. Muslimerna vill även att vi ska införa helgdagar för de när de har sina traditionella helger. Varför? undrar jag när vi bor i ett kristet land. Skolavslutningar får inte längre hållas i kyrkan för muslimernas skull. Man ändrar alltså på gamla traditioner för en minoritetsgrupps skull. (i min grundskola pratade knappt prästen utan önskade mest ett fint sommarlov och då användes kyrkan som lokal av gammal tradition.)

Burka/niqab
Återigen: Jag kommer aldrig acceptera att en maskerad person tar i mig eller mina framtida barn som då exempelvis en läkare. Jag kommer heller aldrig acceptera att ha en lärare eller en annan person i samma klassrum som mig/mina framtida barn som vägrar visa sitt ansikte. De här människorna går inte att identifiera. Vem som helst kan befinna sig under den heltäckande slöjan och jag vill gärna veta vem jag pratar med. Vi har en lag som säger att vi inte får maskera oss längre under demonstrationer men om man då bär niqab så är det okej eller? Annars lär ju muslimen i fråga (vem som än är där under) få ut en jävla massa pengar i skadestånd eftersom det är diskriminerande. Den dagen jag fick ha rånarluva på allmän plats utan att bli direkt gripen säger jag bara... För i mina ögon är det exakt samma sak.

Attityden
Är dessutom trött på att såfort (oftast förut i skolan) man ber en invandrare av valfritt arabursprung sluta med att knuffas/kasta skräp på golvet/spotta/ osv. bli kallad svennehora eller att man ska hålla käften etc.
Åk hem förhelvete.

Flyktingar/invandrare
Finns en stor skillnad mellan flyktingar & invandrare. Flyktingar är folk som flyr från ett konkret hot. Dessa kan givetvis såfort hotet inte finns kvar, oavsett tid i Sverige, åka hem igen. Så länge det konkreta hotet kvarstår kan man vara kvar, sen åker man hem igen.
Invandrare, till exempel anhöriginvandring - varsågod. Men om du tar hit din mormor från libanon så betalar du allt för henne, även sjukvård etc. eftersom hon inte har bidragit till de pengar hon annars får ta del av. Hon kommer hit - du försörjer. Enkelt.

Nu kommer nån säga "men alla svenskar som inte jobbar då? ska vi kasta ut de också?"
Nej det är ju det jag menar. Se till att skärpa upp de först. Så länge alla svenskar inte jobbar kan vi ju inte ha brist på arbetskraft? Tycker heller inte att svenska personer ska kunna leva på soc hela livet om man då inte är sjuk att man faktiskt inte kan arbeta. Så jävla svårt är det inte att hitta jobb och om man inte gör det - utbilda dig då! Ser faktiskt inte problemet. Det finns jobb bara man inte är lat eller ser sig som "för fin" för vissa jobb. Jag skulle hellre städa hela livet än att leva som en parasit på andra människor - dvs soc.

Jag vill helt enkelt lägga mina pengar på folk jag tycker om och bryr mig om och inte på resten av världens befolkning som kommer hit och utnyttjar systemet. Kommer man hit får man fan anpassa sig till Sverige, vi ska inte anpassa oss till invandrarna.

Det här är mina personliga åsikter. De har inte att göra med hur jag skulle behandla folk i en professionell situation eller dylikt, och jag kommer säkerligen få otroligt mycket skit för det här inlägget. Jag är bara så trött på att yttrandefriheten bara gäller om man är politiskt korrekt. Varför ska vi inte kunna kräva så enkla saker av invandrare/flyktingar att de kan identifiera sig, lär sig språket, skaffar ett arbete och anpassar sig till oss istället för tvärtom när de kommer och kräver saker?



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar