måndag 21 februari 2011

Helgen.

Helgen har varit ganska händelselös i och med att jag har jobbat.
Lördag: Sov till sent nån gång, sen gjorde vi mat och gick till gymmet. Skööönt att träna^^. Sen blev det badkarsmys innan jag flängde iväg till jobbet igen.

Söndag: Vaknade av att Joel pratade högljutt i telefonen och var mäkta irriterad när jag inte kunde somna om utan fick gå upp istället.
Joel till Stefan i telefonen: "Oj, nu vaknade kat också, ringer dig sen"
Jag: "Och varför tror du jag vaknade? Jo på grund av din jävla ljudnivå!" *smäller igen badrumsdörren*
Joel: "Om du undrar så är klockan tjugo i fem"
Jag: "Om du undrar varför jag sover så är det för att jag har JOBBAT hela natten" *smäller igen sovrumsdörren*
Sen blev jag ju tvungen att sura en stund innan jag kunde gå ut och mäkla fred. Usch för mitt dåliga morronhumör :-/

I alla fall blev det att storhandla för min del medan Joel gick en prommis med Deamon och sen plockade iordning lite hemma innan det blev tacos till middag och myspys med pälskling till Solsidan^^)
Skjutsade Deamon till Tina vid nio och sen åkte vi båda till jobbet :)
Känns skitbra att han kan vara där så man slipper det där dåliga samvetet för de nätter han annars skulle behöva vara själv. Vilket är högst åtta nätter på fyra veckor om jag inte behöver hoppa in extra. Så egentligen är det inte så synd om honom jämfört med hur mycket andra hundar är själva men det skär ändå i hjärtat när man får "överge mig då-blicken" såfort man går .__.
Dessutom älskar han att vara hos Tina och kidsen för han får verkligen uppmärksamhet heeela tiden och det gillar han ju, min lilla attention-whore :-D

Imorgon blir det en långprommis på isen och ett besök på gymmet om jag får bestämma. Kanske även behöver jobba men vet inte än :-) Gör inget isåfall eftersom Joel ändå jobbar. Ska nog ställa en klocka i alla fall på typ halv fyra imorgon så jag inte sover bort all ledig tid. Även om man behöver mer sömn när man jobbar natt har jag sovit drygt trettiofem timmar de senaste tre dygnen och riktigt så mycket är kanske inte nödvändigt...

Dessutom har min tumme pajjat. Har haft lite små-ont sen förra veckan men nu har det blivit mycket värre och gör verkligen svinont. Vet inte vad jag gjort heller. Vår teori just nu är att jag har fått en inflammation sen jag satt en natt och ritade. Det är verkligen det enda "konstiga" jag kan komma på att jag har gjort. Har i alla fall smörjt med zon här på jobbet och får hoppas att det hjälper för det är verkligen handikappande att inte kunna greppa eller helst ens röra på tummen. Högra också såklart. :-/


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar