tisdag 26 oktober 2010

Ångest

Usch, läste på facebook att en arbetskamrat är hemma med magsjuka barn. Fyfan, ångest, nu börjar årets skräck. Jag avskyr fan vinterkräksjukan. Förhoppningsvis är jag lite lugnare i år också. Förra året funkade lite bättre än året innan det osv. Jag är livrädd för att spy och sista året i Hölöskolan gick jag med en sjal över munnen och näsan och försökte att inte andas/andas så lite och ytligt som möjligt hela vintern (ni hör ju vilken nivå och hur friskt beteende det är) vilket resulterade i att jag mådde illa av syrebrist varje dag jag kom hem och trodde att jag höll på att bli sjuk och fick ångest för det. Åka kommunalt är alltid en plåga på vintern för mig men i år slipper jag det så det är jag glad för. Förra året såg jag mest till att inte gå på toaletten annat än hemma eller hos folk jag visste var friska och att inte ta i saker utan att sprita händerna jämt. Också mina vitpepparkorn som jag proppar i mig ett tjugotal om dan. Jag hoppas bara att de jag jobbar med nu inte är så egoistiska att de inte väntar minst 48 timmar sen sista symtom osv och ger fan i att sprida kräksmittan hemifrån .__. (får ångest av att skriva det här för att det innebär att jag måste tänka på det) Jag borde nog gå i terapi tror jag.

Övertid blir det också, fredag kväll blir det jobb. Och en extranatt nästa vecka men det blir fint med extra pengar i alla fall. På söndag kanske mamma och pappa kommer hit och käkar på kvällen innan jag börjar jobba och Joels päron kanske skulle komma förbi på eftermiddagen när de är barnvakt åt Sigge den lilla sötisen :')
Lördagen kommer nog gå åt till lite shopping på Tunapark. Joel behöver nån form av vinterjacka och jag behöver varma kängor.

Dagen har spenderats i sängen lääänge, i badkaret och sen i p10 spåret. Kvällen lär spenderas framför tv:n. Först Äntligen hemma (mysprogrammet nr 1) och Såld på hus och sen i form med Anna Anka på tv3play^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar