lördag 25 december 2010

God Jul!

Julen har firats i Hölö till klockan 21 ikväll när det var dags att ratta iväg mot jobbet.
Vi åkte till Hölö redan igår eftermiddag när vi hade packat klart i princip allt i hela lägenheten och sen städat badrummet ordentligt och kylskåp och ugn och så i köket. Bara sängen, modemet och tv:n som är kvar i stort sätt. Vi blir kvar i Hölö ända till kvällen på annandagen, då åker jag till jobbet och Joel får sova en sista natt hemma i röran.
Men i alla fall. Igår blev det uppesittarkväll till elva, sen var jag trött och tänkte sova men givetvis kunde jag inte det förrän två halv tre inatt typ. Värdelöst att ligga och vrida sig massa timmar och inte kunna sova. Jag var ofta så förut och trodde det hade gett sig men tydligen inte =(

Vaknade vid 12 idag och hann precis bli presentabel innan det började dyka upp folk. Som vanligt firades det med Petra, Tobbe, Kim, Sandra, Sören, Yvonne, mina föräldrar och så Kims tjej Isabelle och jag och Joel :)
Vi började med att fika och dricka glögg (nyktert för min del eftersom jag skulle till jobbet, iofs tycker jag det är rätt skönt att vara nykter ändå så det gjorde ju inte så mycket). Sen blev det lite Kalle Anka även om jag tycker "Kan du vissla Johanna?" är bättre och så lite mingel och sen julmat och julklappsöppning. Försökte ta en liten powernap innan vi skulle öppna julklappar men det gick sådär när Deamonsson skulle försöka härja sig ut till Isabelles staffetjej som var med. Hon var dräktig så de fick inte leka och han höll på att bli tokig när han hörde att hon var ute hos de andra och inte han. Hon hade varit inlåst i ett eget rum hela kvällen så jag tyckte hon kunde få komma ut om jag ändå skulle sova. - dåligt beslut helt enkelt :P

Sen blev det julklappsöppning. Jag/vi fick:
Sängkläder
Fin ljusgrej att ha i fönstret
en jacka till mig
Ett 500 bitars runt pussel (ja vi är fortfarande 5 år och tycker om att pussla)
En fin tröja och handskar till Joel
Berlock till mitt Thomas Sabo armband
Träningsbyxor + tröjor
Hantlar
Underställ
En asfin plåt"låda" att ha bröd i (det måste gömmas, annars äter Deamonsson upp det)

Ganska bra för att i princip inte ha önskat sig nånting, tack allihop! :-)






Sen var klockan 21 och jag lånade pappas bil och satte kurs mot jobbet. Ett helt gäng folk var det här med. Det blev lite skinkmacka och sen blev det spontan pulkaåkning i IP-backen i Strängnäs. Vurpade och sen blev jag mulad så det var liiite kallt när vi åkte hem. Sen blev jag medlurad upp på vinden för att fixa tvantennen och höll inte på att komma ner igen .__. Fullständigt jävla livrädd var jag.
Så blev det lite kaffe.

Nu sitter jag här med A-C och slökollar lite på Desperate Housewives och är lite irriterad för att vissa går till jobbet trots magsjuka. Blir jag sjuk nu så DÖR jag. Då går flytten åt helvete och allt blir skit. Men jag lär visa min åsikt när vederbörande dyker upp imorgon. Sjukt egoistiskt att skita i alla andra. Jag blir så jävla sur. Vetefan liksom om jag ens vill gå hit imorgon då om h*n tar sig friheten att eventuellt smitta alla andra (inklusive en redan sjuk brukare och vederbörandes familj). Eller om jag ens kan gå hit. Jag får ju sån vansinnig panikångest. De som inte har en fobi kan aldrig förstå hur jävligt det är. Jag får riktig panik, hyperventilerar, gråter hysteriskt osv om jag vet att jag blivit direkt utsatt för magsjuka. Nu sitter jag här och tänker på allt h*n har rört vid här på jobbet. Det är skitjobbigt när alla bara viftar bort det för det handlar liksom inte om rädsla, det handlar om något som är så mycket värre än så. Den här gången är det dessutom ännu värre eftersom vi måste flytta den 27:e. Allt är ju nedpackat och han vi byter med skulle åka iväg bara nån dag efter flytten. USCH... MEGAångest har jag. Jag vet ärligt inte om jag klarar av att åka hit imorgon. Har haft det såhär i 5 år nu så jag kanske skulle ta och söka hjälp för det. Men tills dess vore det ju trevligt om folk kunde ta en på allvar.


Aja, God Jul på er!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar