tisdag 11 januari 2011

Dagen som varit

Kom hem i morse vid 07.30 som en zombie till två små snutthundar som fick en kort promenad innan jag gick och lade mig efter 22 vakna timmar i sträck... Somnade direkt men vaknade igen kvart i tolv av den fucking jävla hostan. Lyckades sen somna om och vaknade när Joel väckte mig när han kom hem. Deamon låg som en mössa runt mitt huvud i sängen hela dagen sötisen, och Ida knölade in sig i mina knäveck. Asmysiga <3
När jag gick upp åkte vi direkt mot Hedlandet efter att Joel vart ute med bestarna på en långis. Gjorde ett stopp på djurmagazinet och köpte ett nytt koppel till Deamon vilket också gör att vi har två vanliga koppel så man slipper manövrera ett vanligt och en flexikoppel samtidigt. Har lite svårt för flexi, speciellt när man har två jyckar med sig och är själv.
Iaf, på Hedlandet hittade vi vad vi letade efter, nämligen gardiner och gardinstänger. Blev även soffkuddar och några ljus och så... :P I vardagsrummet blev det mörkt turkosa kuddar och gardinerna blev enfärgade i samma "turkosa" färg och så likadana silvergrå innanför. Låter kanske förjävligt men blev asfint. Joel fick välja och det blev fint med lite färg. I köket blir det grå panelgardiner i linne. Köpte lite handdukar också :-)

Sen blev det tacos till middag och jäääklar vad mätt jag blev .__. Invalido typ. Men gott var det!
Kvällspromenaden med D & I var allt annat än angenäm eftersom det var fucking glashalt. Glansis och jag höll på att dra på arslet 3 miljarder gånger. Skönt att de kan gå lösa på Visholmen den här årstiden även om det blåste jävligt snålt därute ikväll =/ Börjar faktiskt bli lite less på vintern nu, jag som alltid hävdar att snö är bättre än slask osv och att snön är fin. Men fan alltså, is är inte under några jävla omständigheter (utom möjligtvis med sarg runt) okej. Får fan köpa såna där broddar som tanterna har. Alternativt beställa sommar med omedelbar leverans. Drömmen vore att skaffa ett EU-pass till Deamonsson och flytta ner till Barcelona - min (vår <3) stad i världen. Men då ska man ju gärna ha lite talang för språk så man kan skaffa ett jobb och jag är ju inte så jävla vass på varken spanska eller engelska så det blir nog att stanna i iskalla Sverige...

Slänger in ett par bilder och en video på sötnosarna :')

Såhär ser det ut för tillfället :-)

<3


Nu blir det nog sängen igen, tröttheten börjar hinna ikapp igen :D Imorgon kommer nog Tina på fika, kanske lyckas släpa med henne ut på promenad med oss också om jag har tur, det vore trevligt med promenadsällskap. Annars blir det nog att slå Petra en pling snart men jag vill inte träffa henne förrän jag är garanterat smittfri eftersom Max inte tål infektioner så bra än :-) Aja... Natti!



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar