måndag 24 januari 2011

Helgen

Sista natten av tre nu på jobbet. Sen är jag ledig två nätter, jobbar två till och sen har jag min veckoledighet.
Igår åkte vi ut till Joels päron en snabbis på kvällen innan jag började jobbet för Frida och Tommy var där med lilla Emma. Såå söt är hon :')

Idag blev det att storhandla. Bästa dagen att göra det på är fan söndagar. Nada folk på coop. Det är annars det värsta jag vet, att trängas med massa människor, manövrera runt den jävla kundvagnen utan att köra på folk och samtidigt få med allt man ska. Finns inget som irriterar mig så mycket som när folk är i vägen när man handlar :P

Fixade i hallen i fredags också. Vårat telejack sitter liksom mitt på väggen och modemet och telefonen med tillhörande sladdhärva har bott på en stol tills då. Vi köpte en hylla när vi var på IKEA som vi skruvade upp och ställde allt på och drog sladdarna så snyggt som det gick. Ser liiite bättre ut nu. Jag är nämligen lite allergisk mot sladdhärvor. Men nu är det fint^^.

I veckan blir det lugnt. Imorgon blir det nog en långis med Deamonsson när jag har vaknat till liv och sen ett samtal till älskade Erica. Så längesen vi sågs nu och jag saknar!
Deamon fyller 2 år på tisdag :-) Vi har nog hittat en kurs vi vill gå med besten också här i närheten. Reaktiva hundar eller nåt hette den. Alltså ska det övas hundmöten. Även om D är glad i andra hundar så är det ändå jobbigt som fan när man är ute eftersom de andra hundarna kanske inte är så glada i honom. Dessutom är han ganska stark och det har varit ett litet helvete stundtals nu i halkan som varit. Han har ju inte bott såhär tätbebyggt som han gör nu förrän han var 1½ år så det är kanske inte så konstigt att han blir stirrig och uppspelt. Men såfort det blir lite varmare igen så ska vi börja passivitetsträna lite också. Bara gå ut på stan och sätta oss på nån parkbänk så han vänjer sig med sakerna runt omkring och kanske kan slappna av mer i stan. Funderar lite löst på Weight Pull också men är lite kluven. Jag är rädd att han kommer väga för mycket mot vad hans leder är gjorda för. Och alla säger olika men det blir nog att kolla höfterna först på honom då i alla fall. Hoppas hans halsband jag har beställt kommer imorgon. Ett egendesignat från www.minxdesign.se. Asfint =)
Liten Deamon
 VS.
Stor Deamon
<3

Så fyller Sigrid 1 år om en vecka så jag måste styra upp en present till henne också :-)
Blir nog nåt man kan trycka på och som låter efter tips från Christina :-P Det blir nog bra i alla fall. 



.

2 kommentarer:

  1. Vincent är likadan. Han gillar andra hundar men de gillar inte honom. Jag har övat stenhårt med honom själv för att underlätta för honom. Att han ska strunta i andra hundar ( särskilt när de skäller eller utmanar honom ) för de brukar mestadels inte gilla han heller.

    Men en metod som funkar är att träna träna träna, fysiskt. Då är de så trötta och stabila vid hundmöten att det oftast går alldeles smärtfritt:)

    Att gå kurser hjälper nog snabbare dock. Tog mig typ ett år att komma dit vi är nu. Men jag har aldrig tid att anpassa mig så jag bara..ja körde:D hoppas det går bra! Berätta gärna om hur det går på kurserna sen och vilka råd du får!

    SvaraRadera
  2. Jag är dessutom själv rädd för weight pull, så jag ska köra på weight drag istället! :)

    http://www.youtube.com/watch?v=4SDpOcy7yQo

    känns mer skonsamt plus att man kan anpassa vikten själv. kättingar är populärt! Lättast att dra:)

    SvaraRadera