lördag 15 januari 2011

Idag har jag tillbringat dagen i Hölö medan Joel hjälpte Stek och Yvonne att flytta till sin nya lägenhet. Kände att jag nog inte skulle göra så mycket nytta med båda hundarna med. Jag och mami och papi gick en långpromenad med hundarna istället. Eller... Jag och mamma och Deamon gick och pappa tolkade efter Ida eftersom han inte har pondus nog att få henne att gå fint bredvid utan att dra :P *sätter sig ner på huk och säger med len röst:* "Idaaa, sluta dra nu, okej?"
Sjukt kul att se när hon släpar omkring på pappa ;-)
Egentligen behöver man bara dra henne till sig EN gång (inte slita utan bara försiktigt dra henne mot sig) och säga "här"så går hon asfint xD
Blev middag där också för min del. Stekt lax med potatisgratäng. NAMNAM!
Imorgon blir det fika hos kusin Lukas som fyllde 18 för en vecka sen typ :-)

Veckan som kommer är full med grejer. Måndag och tisdag natt jobbar jag. Dessutom är det möte på måndag och på tisdag ska jag också iväg på dagen. Värdelöst att inte kunna sova i ett sträck nån av dagarna. Sen är jag ledig onsdag och torsdag natt och efter det jobbar jag hela helgen. Skulle även vilja pressa in ett IKEA-besök men det får jag nog ge upp med tanke på att Joel jobbar eftermiddag och har bilen...
Tror Ida åker hem på måndag men jag vet inte riktigt. Vi kommer ju sakna henne men samtidigt är det lite skönt att bara ha en hund.Vi hinner liksom inte riktigt med Deamon som vi borde med koppelträning osv när man har henne med hela tiden också. Han behöver egentligen uppmärksamheten själv. Samtidigt som de trivs jättebra tillsammans och han är glad för att han slipper vara helt själv även om det bara gäller ett par timmar ibland nu för tiden.
Hehe, mamma och pappa skulle ta med en hel säck mjukisdjur imorgon från jag var liten som Deamonsson ska få ha. Han älskar att ha sönder mjukisdjur, det är typ hans hobby :D


Aja, natti


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar