måndag 14 februari 2011

Så var man 20 då (=

Lördag: 
Vi gick en lång promenad på isen i 20 cm nysnö med Deamonsson. Solsken och grejer var det :-)
Sen åkte vi till Eskilstuna och köpte ett köksbord som vi hittade på blocket. Blev svinbra och en bonus blev ju att vi kunde ha två bord idag när det var massa folk här :P
Vi gjorde god mat och sen kom Stefan hit och drack lite innan det blev en spontan krogrunda i Strängnäs.
Haha de skulle absolut gå till ub där det visade sig vara gymnasiefest för Thomasgymnasiet men efter nån timme lyckades jag till slut få med de två herrarna till Tokmunken istället där vi sprang på Pontus, Cecilia och Elin med vänner. Trevligt, och Pontus och hans vänner följde med hem ett tag sen. Lyckades få för mig att jag hade tappat visakortet och legget också och ringde och spärrade och sen hittade jag de i badrummet (?) några minuter senare och lyckades häva spärren otroligt nog. Vi gick och la oss vid tre nångång kanske.

Söndag:
Födelsedagen minsann. Vaknade bakfull i morse. Ska aldrig mer dricka alkohol. Joel mådde ännu sämre men det var bara att pallra sig upp vid tio eftersom det skulle drälla in folk på fika vid tolv. Hann städa och äta frukost i alla fall och grabbarna gick en sväng med Deamon. Sen kom först Joels päron med presenter minsann. Fick lite euro eftersom vi tänkte sticka iväg nån vecka till Grekland typ i vår/sommar. Och ett gäng böcker och en skål som var fylld med surt godis <3 Sen kom mamma och pappa och hade med sig både hembakta bullar, kakor och presenter i form av en Sony Nex-5 (OMG OMG OMG it's mine!) och två jättefina kaffemuggar. Sen kom faster Nina och farbror Per och kusinerna Fredrik och Lukas med massa presenter också. Fick skålar och temuggar i samma stil som kaffemuggarna jag fick av mamma. Det är Ninas kompis som gör de och de är både skitsnygga och asgoda att dricka ur! Så fikade vi allihop och pratade lite strunt. Trevligt!
När alla hade åkt igen tog jag ett bad och sen sov vi nån timme innan Micke, Anna, Oscar och Puff kom hit och åt tacos och spanade in lägenheten. Fick en duk, en fotohållare och två stenar med texten "life" och "dream" på av Oscar och ett snyggo vinställ att ha på väggen av Anna och Micke^^) Vi käkade och snackade skit och tog en sväng med jyckarna innan de rörde sig hemåt igen.
En mycket bra dag!
Ps. kameran är grym ;-)

<3



Fina vännerna

Böcker jao

Köksbordet med Oscars presenter på :)

Presenter =)

De svarta muggarna fick jag två av av mamma och pappa och de större vitsvarta fyra st av fam. Bohman. Fick två små äggkoppar som bonus också av mamma och pappa :D Den stora skålen har jag sen tidigare.

Såhär rolig tycker Deamon att jag är just nu...

Skålar från fam. Bohman

Vårt kök nu med nya bordet. (Nej, ingen gillar den bajsbruna marimekkotapeten, den ska bort)

Fruktskål som var fylld med godis från Joels päron^^
Och alla bilder är givetvis tagna med den nya awesome kameran som jag inte lärt mig en enda inställning på än ;-)

I veckan blir det jobb måndag, tisdag, fredag, lördag, söndag :P
Imorgon planeras även nån typ av alla hjärtans dag-middag nån annanstans än hemma också med min pälsklingsjoel <3
Kanske skulle ta och klämma in ett träningspass eller två också eftersom vi har skaffat gymkort nu :P
Nu är jag hungrig. Funderar på makaroner ;D


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar