onsdag 4 augusti 2010

Helgen och så.

Efter en sjukt rastlös lördag bestämde vi oss alltså för att hälsa på Joels mormor och morfar i Oxelösund i söndags. Jag somnade som en sten i bilen efter 20 min och sov ända tills vi var framme över en timme senare.

Deamon Deamonsson fick följa med i alla fall eftersom de var ute i kolonistugan och han lärde sig direkt att "mormor" är ett bra ord när han blev mutad med diverse ätbart direkt när vi kom dit. Deras katt Bamse var inte alls lika förtjust som Elsy (precis som vi trodde). Sen kom vi på att svärfar fyllde år och hälsade på på vägen hem och jag fick köra i semester och söndagstrafiken till Mörkö eftersom Joel och Björn hade druckit whiskey hela eftermiddagen och Joel var lagom onykter när vi lämnade Oxelösund :D
När vi kom till Mörkö var Joels farbror med familj där också och det var tårta och grejer och så åkte vi förbi mina föräldrar också på väg hem vilket visade sig var det bästa vi gjorde i helgen. Man ser motorvägen från vägen i Hölö och det var den vansinnigaste kön från Hölö till Moraberg så då blev det sörmlandssightseeing hem över Gnesta xD Det gjorde i och för sig inte så mycket eftersom E20 är typ Sveriges tristaste vägsträcka.

Igår jobbade jag mellan 13.30 och 21.00 så då gjorde vi inte så mycket alls annars.
Idag jobbar jag också hela natten men vi har i alla fall varit ute och kastat dumpe med Deamon tills han var helt slut. Igår regnade det ju hela dan och han tycker inte om regn så han hade en del överskottsenergi. Och handlat har vi gjort också. Bl.a ett till halsband till jycken. Fint var det och kostade 49kr. Lagom tyckte jag.

Sen försökte jag ringa Erica. Har skjutit upp det som fan. Hon svarade inte och hon flyttar den här veckan.76 mil uppåt. känns rätt värdelöst även om det inte känns riktigt verkligt än. Kommer nog inte göra det förrän hon verkligen har flyttat, vilket hon kanske redan gjort. Jag är nämligen en fegis och har inte vågat/velat/orkat ringa för att jag vill inte att det ska bli verklighet heller. Så om jag förnekar det in i det sista så kanske det inte händer på riktigt. Fast jag vet ju att det inte är så. Och nu kanske de redan har flyttat utan att jag ens har kramat henne hejdå för att jag är den största fegisen som finns. Lyckat Kat, bra jobbat liksom.


Haha btw har vår granne grundmålat fasaden på sitt hus. Fint va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar