söndag 19 september 2010

Tillbaka i kalla Sverige lagom till valvaka :)

Tog mark på Arlanda vid midnatt i natt efter en och en halv timmes försening. Dock var vi inte hemma i Strängnäs förrän två halv tre.
Det var i alla fall en jättefin semester med älsklings-Joel i världens bästa stad Barcelona. Vi har shoppat ohyggligt mycket kläder och druckit massa gott vin och bara myst runt. Hade bra väder utom i fredags då det var världens åsk- och regnoväder men det var mest häftigt. Vi hittade en kvarterskrog med bara spanjorer där vi satt och drack cider och kollade på regnet och blixtarna. Lär ju förhoppningsvis bli en årlig tradition att besöka höstbarcelona :)
Imorse vid åtta, nio någon gång kom Joels föräldrar hit med Deamon som förövrigt egentligen heter "Speak Up" (Katta hade skickat hans papper så de låg här när vi kom hem^_^) men vi sov vidare i sängen alla tre några timmar till. Sen gick vi ner på stan och tog en fika/lunch med svärföräldrarna som var barnvakt åt Sigrid :)

Nu sitter jag och kollar på valvaka och hoppas att SD kommer in i riksdagen. Älskar för övrigt att det går till personangrepp i den politiska diskussionen jag har med ett par "vänner" (?) på fb. Är inte Sverige en demokrati där jag har rätt att ha vilka åsikter jag vill utan att bli kallad dum i huvudet osv? En annan skön sak är ju pressen i Sverige. Hade SD eller någon annan främlingsfientlig människa bränt sossarnas flagga hade det sannolikt blivit ett jävla liv men Sveriges största tidningar kan ha löpsedlar med brända och förstörda SD-valsedlar. Skitsamma. Jag har röstat och gjort det jag kan. Vill mina "vänner" behandlas av läkare de inte ser ansiktet på, eller tycker att det är okej att ha folk i klassrummet de aldrig sett ansiktet på får det stå för dem. Tycker de att det är okej med halal-slakt som är att jämföra med rent djurplågeri och att det är okej att betala alla jävla socialbidrag i förorterna med sina skattepengar medan deras far/morföräldrar käkar mat som är lagad flera mil från där de bor så visst. Jag hade ju blivit gripen om jag haft rånarluva jämt, eller?

Nu hoppas jag att SD blir vågmästare i valet och att vi kan börja diskutera invandringsfrågor utan att folk skriker rasist såfort man inte står med öppna armar och säger välkommen till alla som vill hit.

Puss och godnatt!



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar