onsdag 20 oktober 2010

Hundlek

Idag gick jag först en lång promenad runt stan med Deamon. Svinkallt säger jag bara! Det tyckte han också eftersom han sprang mot dörren när vi närmade oss hemma :P Men vi stannade i alla fall till på Djurmagazinet och köpte vita små tuggben till honom och ännu en ny dumpe eftersom han och Puff slet sönder den förra och sen hade vi med den i skogen och den dog smutsdöden :/

Väl hemma slappade vi framför TV:n under en filt nån timme tills Joel kom hem från jobbet och då åkte vi ner på stan för båda behövde vantar kom vi på här efter att antingen ha frusit fingrarna av oss eller haft på oss världens största fleecevantar som man inte kan hålla i kopplet med typ :P
Så vi köpte i alla fall vantar till båda och en sjal till mig. Medan vi var i Präntaren fick jag ett sms av Petra om vi ville följa med på promenad lite spontant så jag åkte hem och bytte skor och tröja och hämtade D och så åkte vi ut till P10:s fotbollsplaner som låg helt öde och släppte ihop min best med hennes tre bestar: rottisen Kira, dobbermannen Igge och stackars gammelblandisen Cesar som tyckte de andra tre kunde leka själva medan han gick med oss och tiggde godis :D
Deamon visste knappt var han skulle ta vägen när det hoppade ut tre andra jyckar ur den andra bilen men det gick jättebra faktiskt och han var heeelt slut när vi kom hem ^_^
Då beställde vi kebab som Joel fick åka och hämta. Gott!

Nu sitter jag och slökollar tv och surfar medan de andra två sover. Inatt blir det uppesittarnatt eftersom jag börjar natten imorgon och kliver av först på måndag :) Det blir nog att fortsätta läsa om Twilight och kanske se nån film tills Joel åker till jobbet vid fem och jag går en sväng med Deamonsson så vi får sova imorgon :-)




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar