tisdag 19 oktober 2010

Hemma igen

Vi var kvar hos mamma och pappa ända till i söndags morse. De skulle upp till Stockholm med vänner och gå ut och äta och dricka lite i lördags så vi lånade deras bil och hälsade på Jernemalmarna. (tack Anna som räddade mitt liv och gav mig cortisonsalva till de helt sjuka utslagen jag hade som slutade klia och numera är i princip helt borta <3) Sen hämtade vi päronen på natten vid pendeln i Södertälje så de slapp åka taxi och hålla på.
Deamonsson och Puffen hade jättekul (vi också, med tacokväll och struntprat) såklart och den här gången kunde de uppföra sig även inomhus tillsammans efter att båda nu är kastrerade och har lite mindre av koncentrationssvårigheterna de hade förut ;)
De sprang runt och hade dragkamp på gräsmattan och lyckades ha sönder den nya dumpen vi köpte på djurmagasinet i fredags direkt :D
Det var nämligen det vi roade oss med i fredags. Vi åkte till djurmagasinet i södertälje som är myyyycket större än det här och köpte ett tjockt vintertäcke åt D så han slipper frysa i vinter. Eftersom han avskyr regn (tills han är dyngsur och slutar bry sig) så vill jag inte veta vad han tycker om snö :P
Hoppas bara vintern blir som den var förra året. Kanske inte lika lång men gärna lika mycket snö så man slipper bli blöt av slask varje gång man kliver utanför dörren. Ska förövrigt bli skönt att ha hund i vinter så man kommer ut lite. Vi hade ju Ida på besök förra sportlovet och det var en jättehärlig vecka när vi var så mycket ute!


Haha btw, mor och fars granne (som är tidigare nämnd här i bloggen som avskyr Deamon utan synbar anledning http://glasapplen.blogspot.com/2010/09/forbannad.html) är fan helt otrolig. Jag har alltså känt hela familjen sen jag var liten. Men i alla fall, vi såg när de svängde ut med bilen från gatan där de (och vi då) bor. Han ser att vi är ute och går på vägen och idiotstirrar rakt fram och låtsas att vi inte känner varann (?) Så sjukt löjligt. Först var jag asförbannad men det börjar liksom bli dagisnivå på honom nu, och hans fru också för den delen. Synd att jag liksom inte fann mig i situationen och la av världens smile och vinkade eller nåt för att få se vad han skulle gjort :P Allt det här är alltså för att han seriöst tror att alla "kamphundar" är helt galna verkar det som.

I alla fall, vi har som sagt varit hemma sen i söndags nu och på torsdag börjar jag jobba igen. Magen känns i stort sett bra igen. Det är lite obehagligt att spänna magmusklerna fortfarande bara. På tal om det: satan vad mycket man använder magmusklerna till som man inte tänker på. Nu har jag ju iofs lärt mig gå, resa mig och så utan att använda de men ajfan, vad det kändes i början när man glömde o_ò Magen har liksom varit min mest vältränade/minst otränade kroppsdel så det är svårt att komma ihåg när man är så van.

Deamonsson och jag ligger fortfarande kvar i sängen. Joel var ute med honom i morse innan han åkte till jobbet och det hade tydligen inte varit populärt hos D eftersom det regnade och var tidigt på morgonen. Han gick upp när jag hämtade datorn men efter att ha sneglat på takfönstret och hört regnet kom han och la sig i sängen igen :P Sjukt slö hund, men när Joel kommer hem sen så ska han minsann inte skonas utan då blir det p10 spåret!

Bye!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar