onsdag 13 oktober 2010

Operationen osv.

I måndags var det ju i alla fall dags för operation. Kom till Mälarsjukhuset vid 9 och fick gå in och byta om till de asheta smurfblåa patientrockarna och tillhörande kissgula knästrumpor med blåa sockiplast utanpå. Riktigt snyggt ;P Sen hade vi ett kort inskrivningssamtal på uppvaket och så fick jag lite tabletter att käka upp innan de kom och ritade fyra streck på min mage där hålen skulle vara och sen körde iväg mig till operationssalen vid kvart i 10. Blev sövd vilket var asskönt faktiskt (var livrädd innan). Kommer ihåg att narkossyrran frågade om jag kände nåt och sen blev det svart :D
Vaknade upp och hade i princip inte ont alls. Kommer ihåg att de drog ur tuben ur halsen precis när jag vaknade till men inte ens det var obehagligt. Ringde Joel och sa att det hade gått bra och sen kom han och hämtade mig ett par timmar senare och så åkte vi direkt ut till Hölö efter att ha hämtat Deamon hemma. Så nu har vi vart här sen i måndags kväll och planerar nog att vara kvar till fredag kväll i alla fall. Även om det inte gör så ont är det rätt obehagligt och axlarna känns som att de har blivit överkörda av tåget :( Dessutom har jag utslag över hela kroppen, vilket kan var en biverkning på vilken av medicinerna som helst enligt bipacksedlarna men jag hoppas att det är av tvålen man skulle operationsduscha med och att det går bort nu när jag har duschat med vanlig tvål igen. Det kliar nämligen nåt alldeles vansinnigt :/


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar