söndag 7 november 2010

Alla helgons dag

Ikväll (eller igår kväll för alla som inte jobbar på nätterna) är det Alla Helgons Dag men i år fick mamma tända ett ljus åt mig med på morfar och mormors grav. Jag orkade inte åka ända till Mörkö för att göra det men jag har tänkt lite extra på dom idag för att kompensera min lathet. Och på Bobbo, min farfar som inte var min farfar egentligen men som alltid har varit det ändå. Och på Yen, min farmor som inte heller är min biologiska farmor men som är det ändå och som för första gången är ensam på Alla helgons dag efter att Bobbo gick bort i vintras.





 Morfar var den av dom jag träffade mest och den som jag då också saknar mest och fortfarande i våras när jag åkte buss förbi Södertälje sjukhus fick jag för mig att jag skulle gå in och hälsa på honom fast han gick bort sommaren 2008. Läskigt när man glömmer om än bara för någon sekund.

<3






Varsitt ljus för Mormor, Morfar och Bobbo <3


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar