lördag 6 november 2010

Besök på Strömsholms djursjukhus...

Gick upp vid tre idag och käkade och sen åkte vi ner på stan och köpte lite grejer. Var borta kanske tjugofem minuter och när jag kom hem (Joel åkte och handlade mat) så hade Deamon lyckats äta upp mina tuggummin. Ett helt paket.

De som smakar citron :P
Jag ringde Agrias telefonveterinär och hon sa att det oftast går bra och inte händer nåt men ibland kan det hamna som en enda stor klump och då kan man få operera tarmarna akut för att få bort dom och det kände jag att det verkligen inte var värt. Annars kunde man åka in och låta hunden kräkas. Så jag ringde till regiondjursjukhuset i Strömsholm och så åkte vi dit. De tyckte också att det var bäst att göra så för säkerhets skull. Så han fick mat och så en spruta med kräkmedel så han kunde spy. Det gick bra till slut i alla fall och vid åtta kunde vi åka hem igen med en ganska spak vovve som alltså har ätit tuggummi för 823 kr idag...

Glad innan han visste vad som skulle hända...

Illamående stackare :-(

Lite knäckt efteråt.


Jobbar inatt som ni kanske förstår med tanke på vad klockan är när jag skriver och sen jobbar jag två nätter till för att sen vara ledig en och jobba ytterligare tre efter det. Så på fredag är jag äntligen ledig nästa gång på riktigt. Imorgon hoppas jag att Joel orkar gå ner på stan och köpa ost på ostaffären. Sjukt sugen på ost och kex är jag :D


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar