torsdag 18 november 2010

I form med Anna Anka ;)

Haha, sitter och fördriver tiden framför I form med Anna Anka och kände mig lite inspirerad efter att tidigare idag ha upptäckt att jag faktiskt kan göra situps igen efter operationen. Just nu är jag uppe i 200 st men ger mig inte förrän jag gjort minst 100 till. Har sjukt stor lust att gå ner till gymmet men det är ju inte direkt öppet 02.40 på nätterna :-( Galet träningssugen igen men har inte vågat (dålig bortförklaring, jag vet) för att det fortfarande har känts i ärret magmuskeln. Ska ägna mina 5 kommande nätter på jobbet till att träna! När man ser Anka eller Tanja, hon PT:n i Biggest Loser Sverige, så vill man ju inget annat än att tillbringa hela dagarna på gymmet... ändå har jag inte vägt så lite som jag gör nu sen jag var typ 12 så jag borde inte känna mig så onöjd. Däremot borde jag verkligen verkligen skärpa till mig med allt crap som slinker ner på kvällarna och byta ut den skiten mot lite nyttigare alternativ. Få bort småätandet helt enkelt.

Alltså borde jag:
  • Fortsätta med Deamons och mina minst 4km långa skogspromenader så gott som dagligen.
  • Sluta småäta och byta mina onyttiga små mellanmål till nyttigare alternativ
  • Börja gymma igen regelbundet (helst minst 3 ggr i veckan)
  • äta bättre under mina nattveckor då det oftast bara blir 1 mål mat om dygnet (!)
  • Sluta dricka läsk (har ju förfan en sodastreamer och tycker om bubbelvatten så varför envisas med den förbannade läsken?) 
  • stjäla mammas hantlar som hon ändå aldrig har använt (eller?) :D

Herregud vad jag kommer hata mig själv imorgon när jag läser den här listan... Det tråkiga är att jag aldrig lär bli nöjd heller för det är sån jag är. Allt kan alltid bli lite bättre när det gäller mig enligt mig själv :D






.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar