måndag 3 januari 2011

Ew...

...Vaknade på soffan nyss av att jag hade ont i vänster öra. Svinont gjorde det och när jag vred på skallen så började det rinna ut vatten blandat med blod, och det rann verkligen. Skitäckligt. Ringde först mamma och frågade om det brukade blöda när jag hade öroninflammation när jag var liten. Vi kom väl mest fram till att det måste ha varit trumhinnehelvetet som sprack, vilket iofs är rätt skönt för då slutar det göra ont i alla fall. Sen slog jag en signal till Joel så han fick tycka lite synd om mig, och sen till sjukvårdsrådgivningen och kollade om jag fick sätta typ bomull som stopp i örat eller om man stänger in bakterier då. Hon tyckte jag skulle täppa till med bomull och så ligga på den sidan så allt rann ut. Lär ju bli vårdcentralen imorgon om man säger så.
Kvällen spenderas nu liggande på vänsterörat i soffan tittandes på Familjen Annorlunda och senare Spårlöst innan älskling kommer hem vid midnatt och får gå ut med besten som sover bredvid mig i soffan :-) Förhoppningsvis sover jag redan då.

Annars har jag faktiskt tagit mig upp och duschat och tvättat håret och dessutom lagat och ätit mat idag. Har i princip levt på ProViva fruktdryck och cocacola de senaste dagarna för att allt annat smakar äckligt när jag har feber =( Tvättat och hängt en maskin tvätt idag också. Sjukt skönt med egen tvättmaskin. Och diskmaskin för den delen. Helt plötsligt finns det inte så mycket sådär vardagsjobbigt kvar att ha ångest för :P

Pratade med pappa idag också och han kommer nog och hälsar på på onsdag. Han jobbade ju när vi flyttade så han har inte varit här och sett hur vi bor än. Mamma jobbar den här veckan så han fick komma själv :D Förhoppningsvis är jag lite piggare då för nu är det fan inge roligt.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar