söndag 2 januari 2011

Nyåret :-)

Gick ju av en något turbulent natt på nyårsmorgonen, kom hem strax efter åtta och sov mellan halv nio - nio till två innan det var uppstigning... Liiite trött kan man väl säga. Fixade till mig lite så att jag i alla fall såg någorlunda levande ut, sen åkte vi till Mörkö och lämnade Deamon hos Joels föräldrar och tände ljus på morfar och mormors grav innan vi styrde mot Salem. Vi firade hos Steks och Mimmis mamma Eija och hennes sambo Leif som jag träffade för första gången och de var astrevliga. Det blev dock en nykter nyårsafton för mig eftersom vi skulle sova på Mörkö. Jag kände liksom att alkoholintag efter fem timmars sömn skulle bara resultera i att jag däckade typ vid nio så jag skippade det. I alla fall bjöds det på god mat och det berömda "julklappsspelet" jag hittills bara hört talas om av Joel spelades med ganska klen vinst för vår del men kul var det i alla fall :P

Vid tolvslaget gick vi ut och kollade på raketer, Buffy hade med sig ett gäng som de smällde också medan jag höll mig på avstånd eftersom jag inte gillar när folk jag tycker om skjuter raketer på fyllan. Känns som det alltid är nära att gå åt helvete minst en gång per nyårsafton... Drack i alla fall lite pommac och fick en nyårskyss av Joel på tolvslaget innan vi dissade kylan och gick igen :-)

Strax innan tolvslaget skulle jag tro :-) <3


Sen åkte vi faktiskt hem - eller ja, till Mörkö - vid ett på natten innan jag dog av trötthet. Kul resa hem också. Sjukt mycket snö hade det kommit och ute på Mörkö hade det nästan totalt drivit igen på vissa ställen så det tog 55 min mellan Salem och Joels föräldrar. Brukar ta typ hälften kanske. När vi äntligen var hemma stupade vi säng och på morgonen vaknade jag 06.38 av brutalt ont i halsen. Så ont att det inte gick att somna om och jag fick typ panik och var tvungen att gå upp. Gick sedan och lade mig igen och vaknade vid elva med feber också. Lovely, verkligen. Vi käkade och så åkte vi förbi mina päron påväg hem med planen att fråga pappa om han ville följa med mig till IKEA i veckan (eller helst idag) vilket han kunde men imorse när jag vaknade hade jag fortfarande feber och ont i halsen och dessutom sjukt ont i öronen så det sket sig ju. Skulle vara skönt att få känna sig helt bra snart, har liksom inte varit helt kry sen juldagen känns det som. BLÄ! Men vi får hoppas det blir bättre tills imorgon i alla fall, när Joel börjar jobba. Deamonsson måste ju liksom få gå ut vilket inte är så roligt att se till när man knappt orkar resa sig från soffan :-(
Haha snacka om att tycka synd om sig själv ;)

Aja, see you!



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar